També es compromet a revisar i aplicar millores al Carrer de la Creu, prèvia consulta amb veïns i comerciants

 

Girona, 21 de maig de 2023

Junts per Girona proposa adaptar i posar en funcionament dos aparcaments dissuasius a les entrades oest i sud de Girona i acompanyar-ho amb freqüències de bus que les uneixin amb el centre, per reduir l’accés de vehicles a la ciutat. Junts també analitzarà altres opcions d’aparcaments dissuasius a les altres entrades i estudiarà una nova zona d’aparcaments per l’Hospital Josep Trueta.

La candidata a l’alcaldia, Gemma Geis, ha remarcat que, en termes de mobilitat, “cal avançar en una mobilitat sostenible pensant en l’àrea metropolitana i en el paper de capital que exerceix Girona” i que genera desplaçaments diaris d’entrada i sortida a la ciutat. “Hem de fer mesures per les persones que viuen a Girona, hi treballen, estudien o la visiten”, ha apuntat Geis, “i sobretot tenint present en el context actual de canvi climàtic, de cerca d’una vida més confortable i sostenible”. Amb aquest objectiu, les propostes de Junts estan enfocades a dibuixar un model de mobilitat “més racional, amb més transport públic, més eficient i que connecti la ciutat amb els municipis de la seva àrea urbana izona d’influència”.

Dins d’aquestes mesures pensades per a les persones que visiten la ciutat, Junts també proposa establir una taxa pels autobusos turístics que visiten Girona i destinar els ingressos obtinguts a finançar actuacions de millora de la ciutat; o impulsar la implementació de sistemes de vehicles compartits.

 

Millores en accessos i vies principals

Entre les propostes per millorar accessos i vies principals de la ciutat, Junts per Girona es compromet a revisar i aplicar millores al carrer de la Creu, prèvia consulta amb veïns i comerciants; i a continuar i culminar el procés d’urbanització de qualitat iniciat en l’àmbit de la Clínica Girona fins al Parc del Migdia. Igualment, proposa avançar en el desplegament dels camins escolars segurs.

Pel que fa al transport ferroviari, Junts es marca el compromís de fer de l’Ajuntament un actor principal en la reclamació de més freqüències de trens d’alta velocitat AVE entre Girona i Barcelona, de reducció del temps del trajecte de trens de mitjana distància i de millora generalitzada del servei. També exigir els baixadors de tren de Rodalies a Pont Major i a l’Avellaneda.

Sobre l’ús de la bicicleta, entre les propostes de Junts per Girona, destaquen l’amplicació d’estacions de la Girocleta i millor connectades, a més d’avançar perquè tingui àmbit supramunicipal; una campanya informativa de les normes previstes a l’ordenança de circulació de la ciutat i impulsar mesures per sancionar aquells que la incompleixin; o l’elaboració d’un Pla de Benvinguda Ciclista, enfocat al col·lectiu ciclista que visita la ciutat, en què es donarà a conèixer la història i característiques de Girona, el seu entorn, Catalunya i tota la cultura i tradicions del país, a més es donar a conèixer tota la normativa viària i els drets i deures del ciclista.

Pel que fa al transport públic amb bus, ha recordat les propostes de tirar endavant una prova pilot per incorporar busos elèctrics a demanda; revisar les línies d’autobús urbà de manera que els equipaments esportius i culturals quedin més ben connectats amb les escoles i instituts de la ciutat; reforçar la freqüència en hores punta als instituts i equipaments; o millorar la mobilitat cap els espais universitaris.